פריצת רכב ע"י פורץ מומחה

היום קראתי באתר הספריה המקווונת שלנו הרבה מאוד, בין היתר על מכוניות אך המאמר הבא הולך להיות שונה בתחום הפריצות למכוניות.אחרי מקרה לא נעים שקרה לי, רציתי להגיד לכם שחשוב מאד לבדוק את תעודת היושר מהמשטרה של החברה לפריצת רכב שאתם מזמינים במידה ולא ניתן לפתוח את הרכב מכל סיבה שהיא. יש הרבה מאד נוכלים בתחום וחשוב לבדוק טוב טוב עם מי אתם מתעסקים. בעקבות המקרה החלטתי לכתוב את המאמר עם הסבר נוסף על תחום פריצת הרכב.

פריצת רכב

פריצת רכב, כלומר כניסה לרכב זר ללא מפתח מתאים, היא, ברוב המקרים, עבירה פלילית. הדבר נשמע טריוויאלי – חדירה לרכוש של אדם אחר היא בוודאי גניבה ועבירה פלילית. לא מעט אנשים סבלו וסובלים מפריצות כאלה – גנבים אשר פורצים בדרכים שונות, מתוחכמות יותר או פחות, לרכבים פרטיים, גונבים את תכולתם, גורמים לנזק רב ובמקרים החמורים ביותר אף גונבים את הרכב עצמו. לכן כאשר אנו שומעים את המושג "פריצת רכב", אנו מיד חושבים על עבריינים ועל גנבי רכב, ומתייחסים למושג כאל מושג שלילי.

פריצת רכב על ידי פורץ מוסמך

פעם נתקעתי ליד בית ספר בבקעת אונו אני זוכר את היום הזה שהזמנתי פורץ. אולם, אין זה תמיד כך. אמנם, פריצת רכב ללא רשות ומתוך כוונת זדון היא עבירה פלילית של ממש, אך ישנם מקרים שבהם אדם מורשה לפרוץ לרכב. למעשה, לעיתים ישנם מקרים שבהם אנו זקוקים ממש לאדם שיודע כיצד לפרוץ לרכב. כך, למשל, כאשר אנו מאבדים את מפתחות הרכב או שוכחים אותם בתוך הרכב שננעל אוטומטית. כך גם כאשר ישנה תקלה במנעול הדלת או במנעול ההגה, ואנו לא מצליחים להתניע את הרכב בעזרת המפתח הרגיל. ישנם גם מקרים שבהם מערכת האזעקה מתקלקלת, ושורה ארוכה של תקלות אחרות שקורות לרכבים, ומחייבות פריצה אליהם. את הפריצות הללו לרכבים יכול לעשות פורץ מוסמך, אשר למד את התחום באופן מקצועי וקיבל רישיון ממשטרת ישראל לעסוק בפריצה של מנעולים. מנעולנים יכולים להתמחות בפריצת מנעולי בתים או בפריצה של מנעולי רכב, או בשניהם גם יחד. לא כל אחד יכול ללמוד את מקצוע הפריצה – רק מי שיכול להביא תעודת יושר מהמשטרה לפני הלימודים ראשי ללמוד את התחום. כך ניתן לוודא, ככל האפשר, שהסטודנטים שלומדים את התחום לא יעשו בידע שרכשו שימוש לרעה.

איך לבחור פורץ רכבים?

כאשר נוצר צורך בפריצת רכב, יש לבחור פורץ מנעולים מקצועי. ברוב המקרים הצורך בפורץ מנעולים הוא דחוף ומידי, אך למרות זאת כדאי לבחון היטב מיהו הפורץ אותו מזמינים. מומלץ לבחור בחברה מוכרת ואמינה, וחשוב בעיקר לוודא שלפורץ ישנו רישיון מתאים מן המשטרה. ישנה דרך פשוטה לבדוק אם הפורץ אכן אמין. כאשר מזמינים פורץ לפריצת רכב, הוא אמור לוודא שאכן בעלי הרכב הם אלו שהזמינו אותו – ולא פושעים המחפשים דרך לפרוץ לרכב על מנת לגנוב אותו. לכן הפורץ אמור לבקש מהמזמין תעודת זהות, רישיון נהיגה ו/או רישיון רכב, לאימות הזיהוי. פורץ שאינו נוהג כך – אינו אמין, ומומלץ שלא להשתמש בשירותיו. נוסף לכל אלה, חשוב לוודא שהפורץ אכן מתמחה ברכבים באופן כללי, ובסוג הרכב אליו יש לפרוץ באופן פרטי. מערכות הנעילה של רכבים מתחדשות מידי מספר חודשים, וחשוב שהפורץ יכיר את סוג המנעול ואת הדרכים לפריצתו – שאם לא כן, לא יוכל להועיל לבעל הרכב.

לקראת סוף המאמר, החלטתי לשתף פה סרטון של בחור שפרצו לו לרכב, אך במקרה הבא הפריצה הייתה במטרה לגנוב:

אם אני לא טועה לא מזמן ליד בית ספרי של תנועת המורים ראיתי מישהו שאולי מנסה לפרוץ לרכב אבל זה לא בטוח אז אולי סתם דמיינתי 🙂 שבוע מעולה לכולם ותכתבו לי תגובות !

כתיבת תגובה