טיפול בשורשים

הכנת המרזב לחורף

כמו שכולנו כבר די יודעים, החורף בישראל לא נחשב לחורף גשום במיוחד. בשנים האחרונות יש כמה ימים גשומים בצורה משמעותית ולא יותר מזה, אבל גם כמה ימים כאלו יכולים לעשות נזק משמעותי. אם אתם גרים בבניין מגורים עם גג או שאתם גרים בדירת גג, חייב להיות לכם מרזב. המרזב הוא זה שמנקז את המים דרכו ומוריד אותם מהגג היישר לקרקע של המבנה. הוא בדרך כלל ממתכת או פלסטיק ואם הוא פתוח לגמרי לא צריכה להיות בעיה. הבעיה מתחילה כשהוא לא פתוח כמו שצריך ושהוא לא יכול להתמודד עם כמות גדולה של מים. בדיוק כמו ביוב, אם לא תהיה זרימה חופשית מתישהו תהיה הצפה, והצפה על הגג יכולה לגרום ללא מעט נזקים.

ממה יכול להיסתם המרזב?

אם הגג בבניין שלכם לא פעיל, מה שאומר שאין בו כלום חוץ מאולי דודי שמש, מה שיכול להפריע למרזב להיות נקי הוא לכלוך. בדרך כלל לכלוך כזה הוא חול ואבק שמצטברים וכמובן, צואת בעלי חיים שמצטברת גם היא על הגג וברגע שיש גשם הכל נסחף לכיוון המרזב. יכול להיות שהגג פעיל יותר מה שאומר שיש בו תנועה של אנשים, ובמקרה כזה הוא מצד אחד יהיה פחות מלוכלך מבעלי חיים אבל מצד שני, יש אנשים שיודעים להשאיר אחריהם לא פחות מלוכלך. גם כאן, התוצאה היא שבגשם הראשון הכל ייסחף לכיוון המרזב ומהר מאוד הוא ייסתם והגג יהפוך לבריכה אחת גדולה.
מרזבים לפעמים נסתמים גם משורשים שחודרים פנימה ויש לבצע צילום או להכניס רובוט אשר חותך שורשים אלו.

הכנת הגג והמרזב

אז איך בפועל מתכוננים לחורף? אין הרבה מה לעשות חוץ מלדאוג שהמרזב יהיה נקי וכמובן הגג. כל מה שצריך לעשות הוא לא לחכות שהוא יהיה רטוב אלא לטאטא אותו ולנקות אותו, יש בדרך כלל עלים שמצטברים בו והם יכולים להוות חסם רציני למרזב, ולכן אחת לכמה ימים צריך לעבור על הגג. ומה בנוגע למרזב עצמו? בין אם הוא סתום ובין אם הוא לא סתום ורוצים להתכונן בחורף, כדאי לטפל בו באמצעות ביובית, הדרך המהירה והיעילה ביותר לדאוג שהמרזב יהיה פתוח.

מהי הביובית?

טיפול בשורשים

מומלץ להזמין רכב ביובית באזור מגוריכם, למשל למי שגר בכפר סבא מומלץ לחפש מומחה ביובית בכפר סבא וכך לחסוך כסף. רכב הביובית הוא רכב ייעודי לפתיחת סתימות ביוב כמו גם לשאיבה של הצפות. יש לו מיכל מים ומיכל ריק ושני צינורות, האחד שואב והשני מנקה בלחץ מים גבוה. ואיך הוא יכול לסייע בהכנת המרזב כמן גם להתמודד עם סתימה שלו? פשוט מאוד. עם הביובית אפשר לשטוף את המרזב בלחץ מים כזה שאף לכלוך לא יוכל להתמודד איתו. הביובית משמשת למגוון צרכים בתחום הביוב, לפתיחת סתימות, לניקוי מפרידי שומן, לניקוי בורות ספיגה ולכל צורך אחר. חשוב כמובן שמי שמתפעל את הביובית יהיה איש מקצוע ברמה גבוהה ולכן כדאי לברר על החברה ועל הניסיון שהיא מביאה עימה. תחזוקה נכונה של הגג והמרזב עשויים למנוע נזק עתידי כמו גם הוצאות מיותרות.